Zdrowy posiłek dla ucznia – co warto spakować dziecku do plecaka?

Zdrowy posiłek dla ucznia powinien charakteryzować się tymi samymi cechami co odpowiednio zbilansowana dieta dla osoby dorosłej. Cenne dla zdrowia witaminy i składniki odżywcze sprawiają, iż młody organizm ma zapewnione odpowiednie warunki do prawidłowego rozwoju. Spożywane posiłki w ciągu dnia powinny być regularne – jak jednak nauczyć dziecko systematyczności i co warto spakować mu do plecaka? Podpowiadamy w artykule!

Warzywa i owoce – świeże i sezonowe

Każda pora roku jest piękna i charakterna. O ile wiosną i w szczególności latem można eksperymentować ze świeżymi owocami i warzywami, o tyle już jesienno-zimowa aura okazuje się pod tym względem kapryśna – z takiego założenia wychodzą rodzice. To błąd! Symbolami kolorowej jesieni nie są tylko różnobarwne liście spadające z drzew, czy przytulne elementy wkradające się do aranżacji wnętrz. To także zdrowe skarby, z których można stworzyć niezwykle smaczne, kolorowe i aromatyczne posiłki. Do plecaka dziecka można spakować sałatkę owocową lub warzywną – nie oprze się ich różnobarwnym odcieniom.

Warzywa i owce można również ukryć pod postacią pożywnych koktajli, smoothies, czy też świeżo wyciskanych soków. To fantastyczny sposób na przekonanie dziecka do rozpoczęcia przygody ze zdrowym odżywianiem. Eksperymentowanie i łączenie różnych składników sprawia, iż możesz poznać preferencje smakowe swojej pociechy.

Wysokiej jakości zdrowy posiłek dla ucznia – nie zapomnij o ilości!

Wielu rodziców swoje dzieci zapisuje na szkolne obiady, które kuszą ciepłą zupą i różnorodnym drugim daniem. Co za tym idzie, drugie śniadanie jest skutecznie wypierane. Pamiętajmy, że pięć posiłków dziennie to nie tylko domena osób, które żyją szybko i aktywnie. Istotne jest, aby młody organizm również mógł się prawidłowo rozwijać. Oznacza to, że regularne posiłki są wręcz wymogiem. W związku z tym zdrowy posiłek dla ucznia powinien być przemycany pod pełnowartościowym drugim śniadaniem. To właśnie wtedy dzieci najchętniej sięgają po niezdrowe przekąski czy jedzenie typu fast-food.

Zdrowe przekąski

Systematyczne spożywanie pięciu posiłków w ciągu dnia sprawia, iż pociecha nie odczuwa głodu – ssący i burczący brzuszek negatywnie wpływa nie tylko na przyswajanie wiedzy, ale również skutecznie odbiera chęć na zabawę z kolegami z klasy.

Dziecko, które w trakcie lekcji nie może skupić się na poruszanym temacie, myśli już co wybierze w sklepiku szkolnym podczas przerwy. Słone i słodkie przekąski to źli doradcy – stoją za szybkimi skokami energii. Te z kolei sprawiają, że przez resztę dnia dziecko jest zmęczone, wręcz zaspane. Dlatego też warto zadbać o to, aby zdrowy posiłek dla ucznia zawierał także pożywne przekąski – upieczone chipsy z batatów, jabłek, marchwi czy jarmużu skutecznie wyprą chęć zakupu słonych paluszków, czy pełnych pustych kalorii chipsów.

Zdrowy posiłek dla ucznia to kompozycja pożywnych przekąsek i pełnowartościowych posiłków. Najchętniej ukrywa się pod postacią drugiego śniadania, który w prawidłowym rozwoju organizmu odgrywa kluczową rolę.

 

Dodaj komentarz

CommentLuv badge